Szolgáltatási szint menedzsment
A szolgáltatási menedzsment tevékenység kulcsfontosságú az informatilkai szolgáltató és megrendelő közötti együttműködés során. Az elmúlt években egyre inkább elterjed az a trend, miszerint a vállalatok nem csupán külső informatikai szolgáltatóival, hanem a belső informatikai szervezettel is formalizált szolgáltatási szerződést köt. Még izgalmasabb a helyzet, amikor egy anyavállalat központosított IT szervezete és a felhasználó leányvállalatok közötti szolgáltatási szerződésről van szó.
Az SLM témakör kapcsán tanácsadóink örömmel működnek együtt
- formalizált szolgáltatási megállapodások (SLA) kialakításában a vállalat és a belső IT szervezet között, amely tartalmazza
o szolgáltatás elvárt funkcionalitását
o a szolgáltatás működéséhez kapcsolódó paramétereket
o a szolgáltatással kapcsolatos teljesítmény/kapacitás elvárásokat
o a szolgáltatás felhasználására vonatkozó paramétereket
o a szolgáltatáshoz kapcsolódó egyéb tevékenységek leírását, mint pl. IT ügyfélszolgálat, adatmentés, jogosultság kezelés, stb.
- az informatikai szolgáltatások és a hozzájuk kapcsolódó SLA-k katalógusának kialakításában;
- az SLA-ra épülő szerződésben meghatározott paraméterek mérési és riportálási rendszerének kialakításában;
- az SLA-kat támogató meglévő külső-belső szerződések tartalmának felülvizsgálatában.