Szervezetfejlesztés
A szervezet és a benne tevékenykedő munkatársak teljesítménye az egyik legjelentősebb záloga a stratégia sikeres megvalósításának, az eredmények elérésének. A szervezeti teljesítmény nem csupán a munkatársak felkészültségétől és motivációjától függ, hanem más tényezők is befolyásolják, mint pl. a szervezeti kultúra, szervezeti értékek valamint a szervezeti struktúra és a vezetői stílus is.
Az informatikai szervezet működése során sok beépített feszültséggel, konfliktussal kell szembe nézzen. Alapvető érdekellentét lehet pl.
- az üzleti oldali megrendelők és az informatika között
- a felhasználók és az informatika között
- a szállítók és az informatika között
- a fejlesztés és az üzemeltetés között
- az üzemeltetés és az IT ügyfélszolgálat között
Ezen potenciális konfliktusok erőforrás-hatékony megoldásának kulcsa azon folyamatok jó és stabil működtetése, amelyek a szervezeteken átnyúló módon az együttműködésen alapulnak. Az informatikai szervezetekben a szervezeti struktúra elősegíti bizonyos folyamatok zavartalan működését, más folyamatok esetében azonban külön figyelmet kell fordítani azok szervezeti határokon átnyúló megvalósulásuk hatékonyságára.
A helyi adottságoknak megfelelő szervezeti struktúra, a munkakörök pontos meghatározása, az egyes szerepek (folyamat, szervezet, funkcionális) oly módon történő kialakítása, hogy sem a közöttük lévő átfedés, sem az általuk lefedetlen fehér foltok ne pazarolják feleslegesen az energiát, a végeredményben megjelenő informatikai teljesítmény jelentős összetevőjét képezik.
A szervezet fejlesztés terén szükség esetén a dr. Görgényi István által kidolgozott „Vadászterület” módszer alkalmazását javasoljuk.